Gratis thuisbezorgd

April 2nd, 2008 - Posted by Ulco in webwinkel

De paarse HEMAHEMA is winnaar van de Thuiswinkel-awards. Terecht, als je het mij vraagt. Een mening die overigens alleen gebaseerd is op de front-end. Hoe daadwerkelijke bestellingen vervolgens afgehandeld worden weet ik niet.

Dat ze hebben gewonnen vieren ze met het gratis thuisbezorgen van alle bestellingen. Wat een cadeau..! Hoor je het sarcasme? Gratis thuisbezorgen bij webwinkels zou geen service maar een standaard moeten zijn, en zeker niet iets om te vieren. Heb je in een supermarkt al eens etalagekosten moeten betalen? Ik niet in ieder geval en aangezien bij het overgrote deel van de webwinkels afhalen niet tot de mogelijkheden behoort kunnen bezorgkosten net zo goed in de prijs verwerkt worden. Eventueel met opslag voor extra service, zoals remboursverzendingen.

Gratis thuisbezorgen, ‘t is ook iets wat bij onze shops al sinds het begin de standaard is. Natuurlijk zit dat in de prijs verwerkt maar wel zo transparant voor de koper. Direct kunnen zien wat een product nou daadwerkelijk kost.

Tuurlijk, wij hebben één duidelijk voordeel boven de HEMA. Onze kleinste bestelling kost €7,50 en de gemiddelde orderwaarde is daar een veelvoud van. Toch leveren we een product van 7,50 al gratis thuis zonder er op te verliezen en je maakt mij niet wijs dat de HEMA zo’n orderwaarde niet haalt. Zelfs ondanks die goedkope producten.

Aan alle shopeigenaren dus de oproep: Verwerken in de prijs die verzendkosten en niet meer apart berekenen. Dan worden bepaalde producten maar te duur om ‘los’ te verzenden. Hebben die etalagewinkels ook nog wat bestaansrecht…

1 Reactie tot nu toe

  • Mitchel April 4, 2008 @ 3:51 pm

    Ik weet alleen niet wat ik nu van de kleuren van de hema site moet vinden.. Vond de huisstijl wat “rustiger” ogen en ook meer herkenbaar voor de 40+ers.
    Snap de bedoeling ervan ook niet?